Tillbaka till vardagen....

Torsdag eftermiddag.
Har inte gjort mycket än så länge.

Kom hem kl 23 igår efter turen till Sthlm. 
Hade 5 lossningar och 3 lastningar. Gick upp 06 för att hinna ut till Färentuna kl 07.. ligger ute på öarna.
Istället för att köra vänster mot Ekerö efter Drottningholm tar man höger ut mot ingenmans land :)
Sen va det Bandhagen,Enskede och Sollentuna. Lastade i Upplandsväsby, Solna och Kungsängen.
Allt gick bra ända till jag svängde av Tibble/brunna avfarten... hade börjat frysa på så det bara slirade.
Danica foods ligger ute på landet... man får köra på en grusväg som är ca 2 km lång.
Det gick mindre bra kan jag säga. Släpet gled åt alla håll samtidigt kändes det som.
Men efter jag lastat hade jag tyngd på bilen då gick det bra.

Väl ute på E18 gick det bra, där va torrt och fint,blev lite blött efter Enköping men fortfarande bar mark, strax innan Örebro kom värsta snöovädret, va glas halt och norrgående sidan var helt avstängd låg 3-5 bilar i diket.
Va bra halt men i 60 km/h gick det bra. Tänkte stanna och äta på Viiby men det gick inte ens att bromsa, hela vägen va som en isrink :) En Dhl bil hade försökt svänga in,hade glidigt förbi, stod och blockerad avfarten med släpet och kom ingenstans :) Lika bra att fortsätta tänkte jag. Va halt hela vägen ner till Laxå sen släppte det.
Stannade och höll rasten i Hasslerör. När det va dags att köra hade så klart personbilarna kört av vägen. Så där stod vi i drygt 55 min innan det gick att köra ut igen.

(Förare som kör som idioter när det är halt borde bli av med körkortet)

Idag ska vi klippa oss klockan 16. Ska bli skönt att bli kort hårig igen.
innan dess ska vi åka och hämta ut frugans nya telefon som kom idag :)
Min kommer om några månader :(
Blir väl till att handla lite så vi kan äta middag.
Sen ta det lungt. Ska ju arbeta i morgon. Sen åker vi till Malmö.
Lillebrosan fyller ju 25 på Måndag. Det ska vi fira i helgen.

Nu ska jag in och väcka frugan på ett mysigt sätt  :)

Ha det bra alla. Vi hörs snart igen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej käre Son.
Ett stort tack för senast till er båda från din familj i Skåne... himlen har allt blivit lite gråare nu sen ni åkte. Skönt att ha er här o hela familjen samlad, inte bortskämda med det precis. Ta ett steg i sänder så fixar sig det man vill ha, med lite positiva tankar med förresten. Kramar till er 2 och en extra till en av
världens
två bästa söner. Hoppas vi ses snart igen...
Kram från Mamma.
Kram från

2008-01-08 @ 20:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0